Kıymetli dostum ve meslektaşım Av. Yiğithan Yücel'in "Dijital Ortamlarda Müzik Eserinin Korunması" (İstanbul: Aristo, 2024) başlıklı yapıtı, alanında oldukça özgün ve güncel bir katkıdır. "Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu Bağlamı" başlıklı I. bölümde, eser kavramı ve müzik eserinin tanımlaması yapılmış, müzik eseri üzerinde eser sahibinin hakları konusu manevi haklar, mali haklar, çoğaltma hakları, yayma hakkı, temsil hakkı, umuma iletim hakkı açısından ele alınmıştır. Yapıtın "Eserden Kaynaklı Mali Hakkı Konu Edinen Sözleşmeler" başlıklı II. bölümde ruhsat, lisans ve devir sözleşmesi bakımından ortak hükümler, meslek birliği ile akdedilen sözleşmeler ve edisyon sözleşmesi konuları incelenmiştir. "Dijital Ortamdaki Eylemlerin Telif Hakkı İhlali Teşkil Edip Etmediğinin Değerlendirilmesi" başlıklı IV. bölümde, link verme (linking), yüzeysel link verme (surface linking), derin link verme (deep link), çerçeveleme ve gömülü link, yayın manipülasyonu...
Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Tarih Bölümü'nde Ögretim Üyesi Dr. Erman Şan tarafından verilen "Doğu Avrupa Türk Tarihi" dersinde 31/10/2024 tarihinde "Avrupa'da Hunlar" başlıklı sunumumun fotoğrafları. Tarihte Doğu-Batı çatışması olgusuyla, buna mukabil göçebe-yerleşik medeniyetlerin çatışması olguları ve göçebe imparatorlukların doğuş nedenlerine dair genel bir girişten sonra, ana hatlarıyla Avrupa Hunlarının tarihi, Batı ve Doğu Roma İmparatorlukları ve Cermen boylarıyla münasebetleri, arkeolojik bulgular içerisinde kafatası deformayonu, Hun kazanları, Hun sanatı konuları ile tarihyazımında, literatürde, destanlarda ve sanatta Hunlar ve Attilâ imgesi konularını değerlendirdim. Aralıksız iki saat süren sunumda, geleceğin tarihçileri olacak öğrencilerden gelen sorular da son derece nitelikliydi. Beni davet ederek bu sunumun gerçekleşmesine vesile olan Öğr. Üyesi Dr. Erman Şan'a, bu özel günümde yanımda olan ve bu etkinliği fotoğraflayan karde...
Adalet kavramı hakkında ileri sürülen tezler ve görüşler, başlıca evrenselcilik ile kültürel görececilik yaklaşımları içinde farklılık göstermektedir. Evrenselciler, adaletin, tüm insanlara kültürel ya da toplumsal bağlamından bağımsız olarak uygulanan insan haklar ve ahlakî yasalar gibi nesnel ilkelere dayandığını savunurlar. Bu görüş genellikle doğal hukuk fikirleriyle ilişkilendirilir ve adaletin, bireylerin doğuştan gelen onuruna dayandığını öne süren Immanuel Kant ve John Rawls gibi filozofların çalışmalarında yer bulur. Evrensel adalet anlayışı, İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi gibi uluslararası çerçevelerde kendini gösterir ve belirli hakların tüm insanlara içkin olduğunu iddia eder. Buna karşılık, kültürel görecelik yaklaşımı, adaletin belirli kültürel, sosyal ve tarihsel bağlamlar tarafından şekillendiğini öne sürer. Bu bakış açısına göre, adil ya da adil olmayan şeyler toplumlar arasında değişiklik gösterir ve evrensel olarak uygulanabilecek nesnel bir standart yoktur. Bu gö...